Video: account aanmaken, inloggen en gegevens bekijken
Mijn account en inloggegevens
Heb ik al een account?
Was je de afgelopen 2 jaar in bezit van een geldig abonnement, passe-partout of zwemleskaart? Dan staat er al een account voor je klaar: Ga naar Activeren account en vul je e-mailadres in. Andes kun je je aanmelden als nieuwe gebruiker.
Hoe weet ik of ik al een gebruikersnaam of wachtwoord heb?
Heb je in de afgelopen 2 jaar gebruik gemaakt van een abonnement, passe-partout, zwemleskaart of een reductiepas voor vrijwilligers of mantelzorgers? Klik dan op de homepage van de webshop op de link ‘Activeren account’. Vul hier je emailadres in. Als je een mail ontvangt dan zie je hierin je gebruikersnaam en kun je je wachtwoord aanpassen.
Bekijk ook onze uitgebreide instructie waarin we deze stappen uitleggen met voorbeelden:
- Stap 1: Ga naar de webshop van de Tongelreep of ir. Ottenbad.
- Stap 2: Klik op de homepage onder het kopje Account op ‘Activeren account’.
- Stap 3: Vul nu het e-mailadres in waarop je deze e-mail hebt ontvangen.
- Stap 4: Je ontvangt een e-mail met jouw gebruikersnaam en de mogelijkheid om je wachtwoord aan te passen. Let op: de link is 10 minuten geldig!
- Stap 5: Klik op de link in de e-mail en stel een nieuw wachtwoord in.
- Stap 6: Gelukt! Jouw account is klaar voor gebruik. Check je gegevens en voeg eventuele gezinsleden toe om ook voor hen zwemzaken te kunnen regelen.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Ga in de webshop naar 'Mijn profiel'. Kies daar voor 'Mijn gegevens'. Onderaan deze pagina kun je een ander wachtwoord invullen. Klik op 'Opslaan'.
Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer, maar mijn wachtwoord wel. Wat moet ik doen?
Geen probleem. Als je klikt op ‘wachtwoord of gebruikersnaam vergeten’ ontvang je een e-mail met daarin je gebruikersnaam. Hierin staat ook een link om je wachtwoord te wijzigen. Als je deze link niet aanklikt, dan blijft je oude wachtwoord geldig.
Hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?
Ga als je ingelogd bent naar 'Mijn profiel' en selecteer 'Mijn gegevens'. Je kunt hier je gebruikersnaam wijzigen.
Jouw gebruikersnaam bestaat minimaal uit 6 karakters en mag bestaan uit letters, cijfers en de volgende tekens: -_@. Ook is het mogelijk om een e-mailadres als gebruikersnaam te gebruiken. Spaties zijn niet toegestaan. Klik vervolgens op de rode knop 'Opslaan'.
Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Stuur een e-mail met je naam en geboortedatum naar sport@eindhoven.nl.
Hoe log ik in bij de ZwemApp?
In onze ZwemApp heb je een handig overzicht van de lessen, nieuws en belangrijke data (diplomazwemmen, kijklessen, feestdagen en vakanties) bij de hand. Daarnaast krijg je meldingen als lessen uitvallen of als tijden veranderen. Wil je in de ZwemApp een activiteit reserveren, je afmelden voor een les of de zwemlesresultaten bekijken, dan kom je in de webshop. Je logt in zoals je gewend bent in de webshop.
Gezinsleden wijzigen
Mijn kinderen hebben account, maar ik als ouder niet. Kan dat?
Ja dat kan. Voor kinderen die bijvoorbeeld zwemles hebben, staat al een account klaar. Dit account kun je activeren door te klikken op de link ‘activeren account’ op de inlogpagina van de webshops (Tongelreep of Ottenbad). Na het doorlopen van de stappen kun je zelf met de gebruikersnaam en het wachtwoord inloggen op het account van je kind. Je kunt nu bijvoorbeeld de zwemlesresultaten inzien, een abonnement of passe-partout kopen of verlengen en de persoonlijke gegevens van je kind beheren.
Vind je het makkelijk om via één account direct alles te regelen voor je kinderen en de zwemresultaten te bekijken? Dan kun je voor jezelf een eigen account aanmaken. Zorg er wel voor dat je eerst de accounts van je kind(eren) hebt geactiveerd:
- Ga voor het aanmaken van een account naar de webshop (Tongelreep of Ottenbad) en meld je aan als ‘nieuwe gebruiker’.
- Bij de eerste keer inloggen in je account krijg je de vraag om je gezinsleden toe te voegen. Klik hier op ‘ja’.
- Kies vervolgens ‘gezinslid koppelen’ en vul hier de gebruikersnaam en het wachtwoord van je kind in.
Hoe voeg ik een gezinslid toe?
Als een gezinslid al een eigen gebruikersnaam en wachtwoord heeft, gebruik je altijd ‘Gezinslid koppelen’. Deze optie vind je onder 'Mijn profiel' en vervolgens 'Gezinsleden'. Hiervoor heb je de gebruikersnaam en het wachtwoord nodig van het gezinslid dat je wilt koppelen.
Zie ook de handleiding beheren gezinsleden.
Ik heb een gezinslid toegevoegd, maar ik zie geen abonnement, passe-partout of zwemleskaart?
Is een gezinslid in het bezit van een Eindhoven Sportpas of een geldig abonnement, passe-partout, badenkaart of zwemleskaart? Dan is er waarschijnlijk sprake van een dubbel account. Vul dan het formulier 'account webshops zwembaden' in. Dan zorgen wij ervoor dat de resultaten zichtbaar worden.
Waarom moet ik als ik mijn kind toevoeg als gezinslid ook een gebruikersnaam en wachtwoord invullen?
Jouw kind kan ook zelf inloggen om een e-ticket te kopen. Abonnementen, passe-partouts, 20-badenkaarten, 40-badenkaarten en zwemlespassen zijn persoonsgebonden, ook kinderen hebben een eigen account nodig. Daarvoor is een gebruikersnaam en een wachtwoord nodig. Natuurlijk kan jij als ouder ook een e-ticket voor hem/haar kopen als ze nog te jong zijn om dit zelf te doen.
Hoe verwijder ik een gezinslid?
Je kunt een gezinslid makkelijk verwijderen. Ga naar het overzicht gezinsleden via 'Mijn profiel' en klik op 'Gezinsleden'. Klik op het kruisje (x) en het gezinslid is verwijderd. Bij het gezinslid verdwijnen op hetzelfde moment ook jouw gegevens in zijn/haar account.
Kan ik hetzelfde e-mailadres gebruiker bij alle gezinsleden?
Ja dat kan! Alle bevestigingen en e-tickets worden naar dat e-mailadres gestuurd. Gebruik je wachtwoord vergeten? Dan krijg je voor elke gekoppelde gebruikersnaam (gezinslid) een e-mail gestuurd. Wijzig je van e-mailadres? Pas dit dan aan bij alle gezinsleden.
Hoe wijzig ik het e-mailadres of andere gegevens van gezinsleden?
Ga naar 'Mijn profiel' en klik op 'Gezinsleden'. Je kunt de gegevens van je gezinsleden wijzigen door op het potloodje te klikken. Sommige wijzigingen moet je bevestigen met je wachtwoord.
Problemen en foutmeldingen
Ik meld me aan als nieuwe gebruiker, maar krijg een foutmelding dat het account al bestaat?
Als je gegevens al bekend zijn in ons systeem, kun je je niet aanmelden als nieuwe gebruiker. Via de link ‘Activeren account’ kun je je wachtwoord of gebruikersnaam opvragen. Vul je e-mailadres in en volg de instructies in de mail die je ontvangt.
Ik log opnieuw in met mijn wachtwoord en gebruikersnaam, maar ik krijg een foutmelding.
Misschien heb je een tikfout gemaakt. Probeer het opnieuw, en zorg ervoor dat je de gebruikersnaam precies overneemt, zonder spatie of leestekens. Het beste kun je dit zelf typen om er zeker van te zijn dat je geen extra tekens mee kopieert.
Als je teveel achter elkaar met de verkeerde gegevens probeert in te loggen, wordt de gebruikersnaam voor 5 minuten geblokkeerd.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, maar ik krijg een foutmelding als ik mijn wachtwoord wil opvragen.
Als je hebt geklikt op ‘wachtwoord of gebruikersnaam vergeten’ en je e-mailadres hebt ingevuld, dan ontvang je binnen korte tijd een e-mail. Wacht 15 minuten voordat je een tweede keer hierop klikt. Doe je dit sneller, dan krijg je een foutmelding. Ontvang je geen e-mail? Dan is wellicht bij ons een ander e-mailadres of geen e-mailadres bekend. Vul het formulier Account webshop in zodat we je kunnen helpen.
Ik heb mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam opgevraagd, maar ik ontvang geen e-mail na het invullen van mijn e-mailadres.
Heb je al een abonnement, passe-partout of zwemleskaart? Dan hebben wij een account voor je aangemaakt met de bij ons bekende gegevens.
Heb je een nieuw wachtwoord of gebruikersnaam aangevraagd via de pagina 'Wachtwoord/gebruikersnaam vergeten of account activeren', maar ontvang je geen e-mail? Dan staat dit e-mailadres niet in ons systeem. Vul het formulier Account webshop in zodat we je kunnen helpen.
Ik ben ingelogd in de webshop, maar ik zie mijn abonnement, passe-partout, badenkaart of zwemleskaart niet.
Misschien heb je per ongeluk een nieuw account aangemaakt, terwijl je al een account hebt. Dan zie je jouw abonnement, passe-partout, badenkaart of zwemleskaart inderdaad niet in het nieuwe account.
Wat je moet doen:
- Activeer je account. Volg de stappen in de handleiding account maken / activeren webshop.
- Stuur een e-mail naar sport@eindhoven.nl met je gegevens zodat wij het tweede account kunnen verwijderen.
Nog andere vragen?
Mocht je er niet uitkomen, stuur dan een e-mail naar sport@eindhoven.nl. Wij helpen je zo snel mogelijk.