Online reserveringssysteem
Waarom kiezen we voor een online reserveringssysteem?
De wereld wordt steeds digitaler en maakt steeds meer gebruik van online systemen om te reserveren. De stad van technologie, design en kennis kan hier natuurlijk niet in achterblijven. Het online reserveren heeft veel voordelen voor ons als organisatie, maar ook voor jou als klant:
- Je hebt een goed overzicht van de beschikbare activiteiten.
- Je hebt zekerheid over jouw plekje bij de beweegles of het baantjes zwemmen.
- Je hebt 24/7 inzicht in het reserveringssysteem en kunt altijd zien hoe druk het is bij jouw zwemactiviteit.
- Je hoeft niet meer te wachten in de rij bij de kassa.
Vanaf wanneer is het nieuwe reserveringssysteem live?
Vanaf 1 november a.s. is het nieuwe reserveringssysteem in de webshop zichtbaar. De eerste datum waarvoor je dan een reservering kunt maken is 11 november.
Is het mogelijk om zonder reservering naar het bad te komen?
Als je geen reservering hebt gemaakt voordat je naar het zwembad komt, dan is het ook mogelijk om ter plekke bij het zwembad een activiteit te reserveren. Dit kun je doen bij de receptie. Bij de Tongelreep kan je ook via de kiosk een reservering maken. Het risico bestaat wel dat de les al vol zit en het niet meer mogelijk is om een plekje te reserveren. In dit geval kun je toch niet meedoen aan de activiteit.
Moet ik voor (recreatief) vrij zwemmen ook reserveren?
Ja, (recreatief) vrij zwemmen* plan je voortaan ook in via het reserveringssysteem.
*(Recreatief) vrij zwemmen is momenteel alleen mogelijk bij het Ottenbad. Vanaf voorjaar 2025 is dit ook mogelijk bij de Tongelreep.
Welke lessen kan ik niet reserveren via het reserveringssysteem?
Zwemlessen werken niet met het reserveringssysteem, omdat dit gaat op basis van inschrijving. Baby- en peuterzwemmen valt ook onder zwemles en is niet te reserveren.
Is het mogelijk om voor meerdere weken achter elkaar een activiteit te reserveren?
Beweeglessen en starttijden voor baantjes zwemmen zijn vier weken van tevoren te reserveren. Met een abonnement, persoonlijke badenkaart (20- en 40-baden) of passe-partout mag je maximaal drie reserveringen tegelijk hebben staan. De 10-badenkaart en losse toegangskaartjes vormen hierop een uitzondering, omdat je daarmee voor meerdere personen tegelijk kunt reserveren. Hiervoor geldt een maximum van vijf reserveringen tegelijk.
Kan je ter plekke bij het zwembad ook nog een (extra) activiteit reserveren?
Ja, in de ZwemApp vind je een link naar de webshop die je leidt naar het reserveringssysteem. Ook kan je bij de Tongelreep bij de kiosk een reservering maken. Is er geen plek meer bij de activiteit waaraan jij wil deelnemen? Dan is reserveren en meedoen niet meer mogelijk.
Kan ik mijn starttijd van baantjes zwemmen nog wijzigen op het laatste moment?
Ja, tot een uur van tevoren kan je je reservering verplaatsen.
Kan ik mijn gereserveerde zwemmoment annuleren als ik ziek ben of niet kan komen?
Nee, je kunt de beweegles of je starttijd voor baantjes zwemmen alleen verplaatsen naar een ander moment tot een uur voor aanvang.
Is het mogelijk om twee activiteiten na elkaar te reserveren?
Ja, dit is mogelijk.
Nieuwe toegangskaarten
Waarom komen er nieuwe toegangskaarten in het aanbod?
Het aanbod aan toegangskaarten wordt vereenvoudigd om meer overzicht te bieden. Voor sommige activiteiten zijn er nu erg veel manieren om een toegangskaart aan te schaffen en dit zorgt voor een flinke administratieve last. Daarnaast zijn de nieuwe toegangskaarten afgestemd op verschillende zwembehoeften, waardoor ze beter aansluiten bij jouw persoonlijke zwemvoorkeur.
Ben je benieuwd met welke toegangskaart jij het voordeligst kan zwemmen? Neem een kijkje op de pagina Welke toegangskaart past bij mij?
Vanaf wanneer gaan de nieuwe toegangskaarten in?
Vanaf 11 november zitten de nieuwe toegangskaarten in het aanbod.
Kan je van een 20-badenkaart ook een 40-badenkaart maken of andersom als je opwaardeert?
Nee, dit is niet mogelijk.
Kan ik nog een passe-partout aanschaffen?
Tot en met 31 december is het nog mogelijk om een passe-partout aan te schaffen. Vanaf 2025 kan dit niet meer.
Stel dat ik nog een passe-partout heb die geldig is, kan ik dan alvast een nieuwe aanschaffen voor het einde van het jaar?
Nee, dat is niet mogelijk.
Wat gebeurt er met het tegoed op mijn passe-partout als het 2026 is?
Het tegoed op de passe-partout moet je uiterlijk eind 2025 opmaken. Geld wat na 2025 nog op de pas staat wordt niet terugbetaald.
Ik heb een 3 of 6 maanden abonnement, verandert er iets voor mij?
Nee, je reserveert alleen vanaf nu jouw zwemplekje bij de beweegles of het baantjes zwemmen. Wanneer jouw toegangskaart afloopt, kan je opnieuw kijken welke toegangskaart het beste bij jouw zwemgewoonte past. Misschien is het nieuwe jaarabonnement bijvoorbeeld nog voordeliger voor je. Onze keuzemodule kan je hierbij helpen.
Aankoop toegangskaarten
Moet je een account hebben om een (niet persoonsgebonden) 10-badenkaart aan te schaffen?
Nee, de 10-badenkaart kan je bij de receptie of kiosk aanschaffen zonder een account aan te hoeven maken.
Wat kan ik doen bij de kiosk? (alleen aanwezig bij Tongelreep)
Je kan een los kaartje kopen, je abonnement verlengen en je sportpas opwaarderen.
Hoeveel kiosken staan er in de hal van de Tongelreep?
Er staan twee kiosken bij de Tongelreep.
Betaling
Kan ik contant betalen bij de receptie van het zwembad?
Ja, het is nog mogelijk om contant te betalen. De betaalmethodes worden wel steeds digitaler.
Ik betaal altijd € 2,- bij mijn passe-partout. Hoe kan ik dit betalen?
Dit kan je betalen bij de receptie of bij de kiosk (alleen aanwezig bij Tongelreep).
Wat gaat er met het tarief gebeuren?
Per 1 augustus 2024 stegen de sporttarieven met 5,2%. Dit is in lijn met de indexatie voor 2024. Deze verhoging geldt voor zwem- en bewegingslessen en de verhuur van de gemeentelijke zwembaden. Er geldt een uitzondering voor de losse toegangstickets recreatiezwemmen. Dit tarief stijgt per 1 januari 2025 met 5,2%. Lees in het raadsdossier over dit besluit.
Kan ik een los kaartje kopen met het saldo van mijn Eindhoven Sportpas?
Nee, dit kan niet.