Online reserveringssysteem
Waarom kiezen we voor een online reserveringssysteem?
De wereld wordt steeds digitaler en maakt steeds meer gebruik van online systemen om te reserveren. De stad van technologie, design en kennis kan hier natuurlijk niet in achterblijven. Het online reserveren heeft veel voordelen voor ons als organisatie, maar ook voor jou als klant:
- Je hebt een goed overzicht van de beschikbare activiteiten.
- Je hebt zekerheid over jouw plekje bij de beweegles of het baantjes zwemmen.
- Je hebt 24/7 inzicht in het reserveringssysteem en kunt altijd zien hoe druk het is bij jouw zwemactiviteit.
- Je hoeft niet meer te wachten in de rij bij de kassa.
Ik heb een account in de webshop. Is het ook mogelijk om een reservering te maken zonder in te loggen, dus als gast?
Ja, je kunt ook als gast reserveren als je een account hebt. Het is echter handig om in te loggen wanneer je een activiteit wilt reserveren. Als je inlogt, hoef je niet handmatig je kaartnummer in te voeren bij het selecteren van de toegangskaart waarmee je wilt betalen. Je toegangskaart wordt dan automatisch gekoppeld. Bovendien kun je, als je met je account reserveert, altijd je gereserveerde activiteiten terugzien en verplaatsen tot een uur voor aanvang via de webshop onder ‘mijn geschiedenis’. Als je als gast reserveert, kun je de activiteit alleen verplaatsen via de link in de bevestigingsmail die je na het reserveren ontvangt.
Moet ik mijn Eindhoven Sportpas of e-ticket scannen bij de toegangspoortjes?
Staat er een QR-code op het e-ticket van jouw gereserveerde activiteit? Dan scan je die bij de toegangspoortjes. Als er geen QR-code op staat, scan je je Sportpas.
Voor een abonnement, 20- en 40-badenkaart en reguliere toegangskaart geldt dat je de QR-code op je e-ticket scant. Voor een passe-partout en 10-badenkaart geldt dat je je Eindhoven Sportpas scant. Een vrijkaart en zwemleskaart vormen een uitzondering hierop. Deze toon je in combinatie met je reservering bij de receptie.
Is het mogelijk om zonder reservering naar het bad te komen?
Als je geen reservering hebt gemaakt voordat je naar het zwembad komt, kun je ter plekke bij de receptie een activiteit reserveren. Bij de Tongelreep is er ook een kiosk waar je losse kaartjes voor activiteiten kunt aanschaffen. Het risico bestaat wel dat de les al vol zit en het niet meer mogelijk is om een plekje te reserveren. In dit geval kun je toch niet meedoen aan de activiteit.
Moet ik voor (recreatief) vrij zwemmen ook reserveren?
Ja, (recreatief) vrij zwemmen* plan je voortaan ook in via het reserveringssysteem.
*(Recreatief) vrij zwemmen is momenteel alleen mogelijk bij het Ottenbad. Vanaf voorjaar 2025 is dit ook mogelijk bij de Tongelreep.
Welke lessen kan ik niet reserveren via het reserveringssysteem?
Zwemlessen werken niet met het reserveringssysteem, omdat dit gaat op basis van inschrijving. Baby- en peuterzwemmen valt ook onder zwemles en is niet te reserveren.
Kan ik via de ZwemApp reserveren?
Ja, in de ZwemApp kun je reserveren via de knop 'reserveer je activiteit'. Zodra je hierop hebt geklikt kan je kiezen bij welk bad je de reservering wil maken. Vervolgens kom je uit in de webshop waar je de activiteit kan reserveren. Log in met je account of reserveer als gast en betaal op de gewenste manier.
Is het mogelijk om voor meerdere weken achter elkaar een activiteit te reserveren?
Beweeglessen en starttijden voor baantjes zwemmen zijn vier weken van tevoren te reserveren. Met een abonnement, persoonlijke badenkaart (20- en 40-baden) of passe-partout mag je maximaal drie reserveringen tegelijk hebben staan. De 10-badenkaart en losse toegangskaartjes vormen hierop een uitzondering, omdat je daarmee voor meerdere personen tegelijk kunt reserveren. Hiervoor geldt een maximum van vijf reserveringen tegelijk.
Kan je ter plekke bij het zwembad ook nog een (extra) activiteit reserveren?
Ja, in de ZwemApp vind je de knop 'reserveer je activiteit'. Klik hierop om de webshop te kiezen waar je een reservering wilt maken en selecteer vervolgens de gewenste activiteit. Zo kan je ter plekke een reservering maken. Ook kan je bij de receptie van de zwembaden een reservering maken. Verder is er bij de Tongelreep een kiosk aanwezig waar je losse kaartjes voor activiteiten kunt aanschaffen. Is er geen plek meer bij de activiteit waaraan jij wil deelnemen? Dan is reserveren en meedoen niet meer mogelijk.
Kan ik mijn starttijd van baantjes zwemmen nog wijzigen op het laatste moment?
Ja, je kunt je reservering tot een uur van tevoren verplaatsen. Dit doe je eenvoudig via je account in de webshop. Ga naar 'mijn geschiedenis' en bekijk je e-tickets. Hier kun je aangeven welk e-ticket je wilt verplaatsen. Daarnaast kun je je reservering ook wijzigen via de link in de bevestigingsmail die je na het reserveren ontvangt.
Kan ik mijn gereserveerde zwemmoment annuleren als ik ziek ben of niet kan komen?
Nee, je kunt de beweegles of je starttijd voor baantjes zwemmen alleen verplaatsen naar een ander moment tot een uur voor aanvang. Hoe je dit doet lees je in de handleiding e-ticket verplaatsen.
Moet je ook reserveren voor de les Meer bewegen voor ouderen?
Om deel te nemen aan Meer bewegen voor ouderen (Mbvo) is het nodig om een reservering te maken, net als bij de andere beweeglessen. Wachtlijsten voor Mbvo komen daarmee te vervallen. Wil je hulp bij het reserveren? De medewerkers van de receptie helpen je graag ter plekke bij het zwembad.
Is het mogelijk om twee activiteiten na elkaar te reserveren?
Ja, dit is mogelijk. Je reserveert en betaalt per activiteit.
Ik ben slechtziend, kan ik hulp krijgen bij het online reserveren?
Ja, de receptie helpt je graag bij het maken van een online reservering. Kom naar het zwembad en je krijgt ter plekke hulp bij het reserveren.
Nieuwe toegangskaarten
Waarom zijn er nieuwe toegangskaarten in het aanbod?
Het aanbod aan toegangskaarten is vereenvoudigd om meer overzicht te bieden. Voor sommige activiteiten waren er erg veel manieren om een toegangskaart aan te schaffen en dit zorgde voor een flinke administratieve last. Daarnaast zijn de nieuwe toegangskaarten afgestemd op verschillende zwembehoeften, waardoor ze beter aansluiten bij jouw persoonlijke zwemvoorkeur.
Ben je benieuwd met welke toegangskaart jij het voordeligst kan zwemmen? Neem een kijkje op de pagina Welke toegangskaart past bij mij?
Hoe lang is een 10-, 20- of 40-badenkaart geldig?
De badenkaarten zijn een jaar geldig.
Kan je van een 20-badenkaart ook een 40-badenkaart maken of andersom als je opwaardeert?
Nee, dit is niet mogelijk.
Kan ik nog een passe-partout aanschaffen?
Tot en met 31 december 2024 is het nog mogelijk om een passe-partout aan te schaffen. Vanaf 2025 kan dit niet meer.
Stel dat ik nog een passe-partout heb die geldig is, kan ik dan alvast een nieuwe aanschaffen voor het einde van het jaar?
Nee, dat is niet mogelijk.
Wat gebeurt er met het tegoed op mijn passe-partout als het 2026 is?
Het tegoed op de passe-partout moet je uiterlijk eind 2025 opmaken. Geld wat na 2025 nog op de pas staat wordt niet terugbetaald.
Wat gebeurt er met de reductie passe-partout voor mantelzorgers, vrijwilligers of deelnemers aan de Meedoenbijdrage?
Vrijwilligers, mantelzorgers en deelnemers aan de Meedoenbijdrage krijgen als vervanging van de passe-partout een 10-badenkaart per 1 januari 2025.
Ik heb een 3 of 6 maanden abonnement, verandert er iets voor mij?
Nee, je reserveert alleen vanaf nu jouw zwemplekje bij de beweegles of het baantjes zwemmen. Wanneer jouw toegangskaart afloopt, kan je opnieuw kijken welke toegangskaart het beste bij jouw zwemgewoonte past. Misschien is het nieuwe jaarabonnement bijvoorbeeld nog voordeliger voor je. Onze keuzemodule kan je hierbij helpen.
Aankoop toegangskaarten
Hoe kan je een (niet persoonsgebonden) 10-badenkaart aan schaffen?
De 10-badenkaart kan je alleen bij de receptie aanschaffen. Dit is niet mogelijk via de webshop.
Wat kan ik doen bij de kiosk? (alleen aanwezig bij Tongelreep)
Je kunt een los kaartje kopen, je abonnement of zwemleskaart verlengen en het saldo op je Eindhoven Sportpas opwaarderen.
Hoeveel kiosken staan er in de hal van de Tongelreep?
Er staan twee kiosken bij de Tongelreep.
Betaling
Kan ik contant betalen bij de receptie van het zwembad?
Ja, het is nog mogelijk om contant te betalen. De betaalmethodes worden wel steeds digitaler.
Ik heb een kleine portomonnee, kan ik in termijnen betalen?
Op dit moment is dit niet mogelijk. Als je een kleine portomonnee hebt, kun je kijken naar de meedoenbijdrage en het volwassenenfonds voor hulp met betalingen.
Ik betaal altijd € 2,- bij mijn passe-partout. Hoe kan ik dit betalen?
Als je saldo op je Eindhoven Sportpas hebt staan, dan betaal je € 2,- wanneer je deze scant bij de toegangspoortjes. Als je geen saldo meer hebt, dan kan je deze opladen via de webshop, de kiosk of de receptie. Het is ook mogelijk om via de receptie € 2,- te betalen.
Wat gaat er met het tarief gebeuren?
Per 1 augustus 2024 stegen de sporttarieven met 5,2%. Dit is in lijn met de indexatie voor 2024. Deze verhoging geldt voor zwem- en bewegingslessen en de verhuur van de gemeentelijke zwembaden. Er geldt een uitzondering voor de losse toegangstickets recreatiezwemmen. Dit tarief stijgt per 1 januari 2025 met 5,2%. Lees in het raadsdossier over dit besluit.
Kan ik een los kaartje kopen met het saldo van mijn Eindhoven Sportpas?
Nee, dit kan niet.