Download onze app via de volgende stappen:
- Ga naar jouw Google Play Store of Apple App Store
- Download ‘SportCom’ van Business Apps B.V.
- Zoek naar ‘Tongelreep’ of ‘Ottenbad’
- Selecteer het Eindhoven icoon
Of scan de QR-code:
Vraag en antwoord
Waar kan ik de ZwemApp voor gebruiken?
De ZwemApp is erg handig voor ouders van kinderen die zwemles volgen of zwemmers die bewegingslessen volgen bij de Tongelreep of het Ottenbad.
Pushberichten
Soms kan het voorkomen dat een les onverhoopt uitvalt. In dat geval versturen we zo snel mogelijk een pushmelding via de ZwemApp. Zorg dat je pushnotificaties voor deze app aan hebt staan om deze te ontvangen.
Nieuwsberichten
We plaatsen regelmatig nieuwsberichten met relevante informatie voor de verschillende zwemmers. Denk hierbij aan aangepaste openingstijden, onderhoud of lesuitval (altijd in combinatie met een pushbericht).
Agenda
In de agenda staan alle relevante data voor volwassenen en kinderen die zwemles volgen bij ons. Zo vind je er wanneer er een kijkles is, diplomazwemmen of een feestdag. Ook voor andere zwemmers is het handig om te zien wanneer er geen zwem- en bewegingslessen zijn (met name op feestdagen en in schoolvakanties).
Zwemlesresultaten
Via de tegel zwemlesresultaten kan je direct inloggen op onze webshop en de zwemlesresultaten (van jezelf of die van je kind) bekijken.
Afmelden zwemles
Wil je jezelf of je kind eenmalig afmelden voor zwemles? Via de tegel afmelden zwemles ga je naar de mobiele versie van onze webshop. Het kan zijn dat je eerst moet inloggen, maar als dat is gelukt selecteer je de juiste lesdag en zie je de actuele lesgroep. Zodra je op 'afmelden' hebt geklikt ontvangt de zwemonderwijzer de afmelding.
Webshop
Er is een tegel waarmee je naar de mobiele versie van onze webshop gaat. In de webshop kun je inloggen en vervolgens je zwemzaken regelen. Denk hierbij aan het kopen of verlengen van een abonnement/passe-partout of het verlengen van je zwemleskaart. Lees meer over onze webshop op de pagina Webshop voor het regelen van je zwemzaken.
Hoe kan ik de zwemlesresultaten bekijken van mijzelf of mijn kind via de ZwemApp?
Als je de app opent dan zie je een tegel genaamd 'Zwemlesresultaten'. Klik hierop en kies vervolgens bij welk bad je zwemt. Als je nog niet eerder ingelogd hebt via de app dan moet je dit eerst doen met je bestaande inloggegevens. Weet je deze niet? Volg dan de handleiding op de pagina Vraag en antwoord webshop: account.
Zodra je ingelogd bent zie je de actuele zwemlesresultaten.
Hoe meld ik mijzelf of mijn kind eenmalig af voor zwemles via de ZwemApp?
- Open de app en klik op de tegel 'Afmelden zwemles'.
- Vervolgens kies je het zwembad waar je lessen volgt. Als je nog niet eerder ingelogd hebt via de app dan moet je dit eerst doen met je bestaande inloggegevens. Weet je deze niet? Volg dan de handleiding op de pagina Vraag en antwoord webshop: account.
- Als je ingelogd bent kom je op het afmeldscherm terecht.
- Gebruik de kalender om de dag te vinden waarvoor de afmelding van de zwemles is. Soms zie je een rode tekst staan waarop staat 'Er is geen zwemles gevonden op ... Kies een dag waarop je zwemles hebt.' Dit is geen probleem. Als je de dag hebt geselecteerd dan verdwijnt de melding en komt eronder automatisch de juiste lesgroep te staan.
- Geef de reden van afmelding door.
- Zodra je op de rode 'Afmelden' knop drukt ontvangt de zwemonderwijzer de afmelding voor de les.
Waar vind ik informatie over kijkles, diplomazwemmen en andere datums?
In de ZwemApp staat een tegel genaamd 'Agenda'. Hier plaatsen we alle belangrijke datums die te maken hebben met de zwemles. Je kan op een item klikken om meer informatie erover te lezen, zodat je bijvoorbeeld de exacte tijdstippen kan bekijken van het diplomazwemmen per badje. Let op: je wordt altijd door de zwemonderwijzer uitgenodigd voor het diplomazwemmen. Je kan niet zomaar deelnemen.
In de agenda staan ook de feestdagen en vakanties. Er zijn dan geen zwem- en bewegingslessen.
Hoe kan ik pushberichten van de ZwemApp activeren?
Wij versturen pushberichten naar onze zwemmers bij lesuitval of calamiteiten. Daarom raden we je aan om de pushnotificaties aan te zetten. Je krijgt dan op je telefoon een melding zodra we een belangrijk bericht sturen.
Als je de app voor de eerste keer gebruikt dan krijg je de vraag om pushberichten in te schakelen. Heb je dit niet gedaan de eerste keer? Dan kan je dit alsnog aanpassen via de instellingen. De instellingen vind je via het tandwieltje (icoon voor instellingen) links bovenin het scherm. Vervolgens selecteer je 'Herhaal Onboarding'. Dit betekent dat je de app opnieuw gaan instellen. Je krijgt dan nogmaals de vraag om pushberichten in te schakelen.
Welke informatie wordt er onder de tegel 'Nieuws' geplaatst?
Onder de tegel 'Nieuws' plaatsten we relevante informatie voor al onze zwemmers. Denk hierbij aan onderhoud, lesuitval en calamiteiten.
Waarom heet de app 'Sportcom' in de appstore?
De app is ontwikkeld door een externe organisatie. Er zijn een heleboel (sport)bedrijven in Nederland die deze app gebruiken voor hun klanten. Aangezien dit niet alleen maar zwembaden zijn, is het een neutrale naam die voor verschillende toepassingen te gebruiken is. Eindhoven Sport heeft er zelf voor gekozen om de app te benoemen als 'ZwemApp'. Zo is het voor onze zwemmers duidelijk dat het om een app van de zwembaden gaat.
Vragen over deze app?
Neem contact met ons op via de contactpagina van Eindhoven Sport.