Handleiding: e-ticket reserveren met account

Inhoudsopgave

Je kunt een e-ticket kopen of een activiteit reserveren als gast of met je eigen account. De manier van afrekenen verschilt per toegangskaart. Hieronder leggen we de stappen uit, als je met jouw account bent ingelogd in de webshop.

1. Ga naar de webshop en login

Ga naar de webshop van ir. Ottenbad of de Tongelreep om in te loggen. Je komt op jouw persoonlijke pagina. 

Onder het kopje ‘Reserveer je e-ticket’ maak je een keuze. Of je klikt op het tabblad ‘E-tickets’.

 

2. Kies een activiteit

Op de volgende pagina kies je een activiteit. Bovenaan de pagina lees je belangrijke informatie over het reserveren van een kaartje. 

Je klikt op de activiteit die je wil reserveren.

In dit voorbeeld zie je hoe je bij de Tongelreep een kaartje gaat reserveren voor baantjes zwemmen in het Springbad. 

3. Kies dag en tijd

Je komt op de pagina van de activiteit. Hier kies je de dag en starttijd. 

Meer informatie over het reserveren van starttijden vind je op de pagina Kies, plan & zwem.

4. Kies een toegangskaart

Daarna kies je het kaartje dat je wilt reserveren. Je kunt meerdere kaartjes tegelijk kopen. Ook als je een abonnement, passe-partout, badenkaart of zwemleskaart hebt, reserveer je een kaartje voor de activiteit. 

  • Kies het ticket dat je wilt kopen. Afhankelijk van deze keuze betaal je direct, is het kaartje gratis, of met een passe-partout betaal je bij het zwembad.
  • Wijzig het aantal te reserveren kaartjes door het aantal in te voeren, of door op het pijltje naar boven te klikken.
  • Klik op de rode knop ‘Voeg toe aan winkelwagen’. 
     

Let wel op: je kunt later de tickets die je in 1 reservering koopt alleen naar een ander tijdstip verplaatsen voor alle kaartjes tegelijk. Dus heb je bijvoorbeeld 2 reguliere tickets en 1 abonnement-ticket gekocht en wil je het tijdstip veranderen? Dan geldt de wijziging voor alle 3 de tickets.

Voor meer informatie over de soorten toegangskaarten: zie de tarievenpagina.

5. Bevestig je bestelling en betaal

Je ziet in je winkelwagen een overzicht van je bestelling. Alles akkoord? Klik dan op de rode knop ‘doorgaan’ en je bestelling is definitief. 

Je betaalt daarna met iDEAL of met jouw gekoppelde toegangskaart. 

Wil je nog meer kaartjes bestellen? Klik dan op de rode knop ‘verder winkelen’ en herhaal de stappen. 

6. Je ontvangt een e-mail

Na het betalen met iDEAL of jouw gekoppelde toegangskaart zie je de bevestiging van je reservering. De winkelwagen is weer leeg. 

Je ontvangt de bevestiging en het e-ticket in je mailbox. Lees de e-mail goed door. Daarin staat hoe je toegang krijgt tot het zwembad. Dit is bij iedere toegangskaart anders.

7. Mijn e-tickets

In ‘Mijn geschiedenis’ kun je je ticket altijd terugvinden. ‘Mijn geschiedenis’ vind je terug onder ‘Mijn profiel’. Klik in het overzicht op ‘Mijn e-tickets’. 

Hier staat ook de knop voor het verplaatsen van je reservering. Let op: verplaatsen kan alleen voor dezelfde activiteit in hetzelfde bad.