No excuses!

10/03/2016 - 11:15

Hoe hard je ook rent, je verslaat altijd degenen op de bank. Dat is het motto binnen de Eindhoven Sport Marketing-, Communicatie en Media-afdeling. We hebben allemaal iets met sport, maar bij de een is die affiniteit absoluut groter dan bij de ander. Van de sportfanaat die al het sportnieuws bijhoudt tot de sportdummy en van de kampioen tot de bankzitter, alle groepen zijn vertegenwoordigd binnen ons team. Dat maakte het des te leuker om de sporttips van mijn collega’s te verzamelen. Hoe zorgen mijn collega’s ervoor dat ze altijd tijd vinden om in beweging te blijven?

7 tips om sport in te passen in jouw schema

1. Gebruik slecht weer niet als excuus om op de bank te gaan hangen, maar zoek een oplossing. Huur bijvoorbeeld een zaaltje met je team of je vrienden op een tijd dat het jou uitkomt.
(Bas, online marketeer, voetbalt 2 keer per week)

2. Ben jij een echte Sjaak afhaak? schrijf je af en toe in voor een leuk sportevenement. Als je de Strong Man Run in het vooruitzicht hebt, dan moet je wel trainen.
(Leon, online marketeer, fitnest 3 keer en voetbalt 2 keer per week)

3. Druk, druk, druk? Kies dan iets dat je kort tussendoor kunt doen. Hoelahoepen is daarvoor erg geschikt bijvoorbeeld. Bij 10 minuten verbrand je al 100 kcal.
(Anja, PR en multimedia specialist, danst 1 keer en hoepelt 4 keer per week)

4. Sta ’s ochtends een half uurtje eerder op en ga 15 minuten hardlopen. Dit zorgt ervoor dat je de rest van de dag fitter en productiever bent. Een actieve wandeling in de pauze helpt ook. Het verhoogt je hersenactiviteit en zorgt ervoor dat je productiever bent.
(Flip, social media specialist, voetbalt 2 keer en rent 1 keer per week)

5. Voor de papa’s en mama’s onder ons: betrek je kind(eren) bij het sporten en ga lekker wandelen naar de supermarkt in plaats van met de auto. Of ga samen sporten, zoals zwemmen of hardlopen.
(Marjolein, traffic manager, doet haar best)

6. Heb je onregelmatige werktijden, ga op zoek naar een individuele sport die je altijd kunt doen. Fiets je bijvoorbeeld graag, dan kun je thuis trainen doormiddel van een tacx hometrainer bij slecht weer of wanneer het donker is.
(Linda, vormgever, fietst elke dag)

7. Zoek een sportmaatje, met tweeën sporten is altijd leuker dan alleen. Bovendien kun je elkaar zo motiveren.
(Robin, online marketeer, zwemt 3 keer per week)

Succes!

anja schenkels
Op 10-03-2016
Geschreven door: Anja Schenkels
In: Sporten